Thursday, August 15, 2013

ALLAH SENTIASA MENILAI PERBUATAN PERAMPAS KUASA ITU!





Kata Syeikh Dr. Yusuf Al Qaradhawy, hafizhahullah:

"Sisi, Beblawi, Adly Mansour, Baradei terlibat dalam aksi kejahatan ini. Mereka akan diminta pertanggungjawabannya oleh Allah dan rakyat Mesir. Sungguh apa yang terjadi hari ini tidak pernah terjadi sebelumnya bahkan hingga pada dinasti Mamalik sekalipun, tak pernah ada pembantaian sebesar ini atas rakyat Mesir."



Dr Mohammad Arifi selaku salah seorang anggota Persatuan Ulama Muslimin telah berkata :

"Wahai orang-orang yang menyokong pembunuhan dan membakar saudara kita di Mesir , Aku bersumpah kepada Tuhan bahawasanya aku menasihatimu : Ingatlah anda berdiri di antara tangan Allah dalam keadaan takut dan bertelanjangan, dan kamu akan ditanya tentang apa yang telah berlaku (akan ditulis penyaksian mereka dan kamu semua akan ditanya)".

"Wahai saudara kita di Mesir, darah kamu darah kami, tiada siapa yang merelakan pembunuhanmu dan pembakaranmu kecuali musuh-musuh Islam dan musuh-musuh manusia. Semoga Allah menerima kesyahidan mereka, dan tetapkan pautan hati dikalangan keluarga-keluarga mereka"

Kita memerlukan asatizah yang lantang bersuara dan mampu menggerakkan massa, memahami setiap peristiwa dan mengulas dengan tepat, bukan di saat ummat Islam dibunuh masih sibuk berbincang soal hukum dan lain-lain sedangkan jelas terbentang di depan mata kita muslim menumpahkan darah muslim tanpa hak. Mereka berada dalam denyut nadi ummah ini. Kata-kata mereka hidup dan memberi nafas perjuangan. Barakallah ya Syekh Qaradhawi , Syekh A`rifi !

‪#‎mesirkini‬

No comments:

Post a Comment